torsdag 24 februari 2011

JAG RAMLAR INTE JAG SVISCHAR: JAG ÄR I FARTEN


Okej. Jag kanske har glömt att säga att jag sökt 34 olika jobb. Det blir 34 olika personliga brev. 34 äckliga kuvert att slicka igen. Men det känns överjävla bra, jag ska jobba i sommar och det som ett djur. Imorn blir det ingo och lovitseh och förhoppningsvis Resarö lördag morgon. Längtar så mycket dit så det inte finns ord! Om jag får välja mitt drömjobb blir det nog brevbärargrejen. Tänk dig mig i en knallgrön kondomtight helkroppsdräkt och en snabb verkligen SNABB cykel och en spetsig farthjälm och ett par fartfyllda gymnastiskdojor som är LITE för tunna för att inte vara från framtiden. Hanna säger att jag ska svischa ner för karolinabacken i en glansig dräkt, men att jag sen skulle ramla och dö.

Hanna, en musketör RAMLAR inte och DÖR.
Jag skulle aldrig ramla, finns inte på kartan. Jag skulle svischa förbi på min skitsnabba cykel och bara... svischa förbi. Jävla massa svischa. Svisch. Snabbt går det. Och jag leverar. Jävligt. Mycket. Post.

Till rätt personer.

Öh ja hoppas jävla mycket på att det blir resarö till helgen. Kändes först helt dött att åka ut ditt på lovhelgen men nu vore det skönt att bara åka dit och varva ner och slappa. Ta en paus från svischandet så att säga. So to speak.

Nu är jag jävligt trött. Och trött på mig själv lite grann, kan jag sluta prata, kan jag sluta skriva, kan jag sluta att alltid vara så jävla förvirrad och okoncentrerad och borta, och kan jag snälla få förmågan att koncentrera mig i mer än 40 sekunder gud?

Tack. Då var det bra för mig. Allt för mig. HERRÅ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar